Olvasói írások

Most nem a nagyszerű akciófilmről lenne szó, amiben Liam Neeson-é a főszerep. Bár a film és a történtekben van némi hasonlóság. A filmben éjszaka életre-halálra üldöz és hajszol mindenki mindenkit pont úgy, mint a párnappal ezelőtti éjszakákon, a vízparton. Az események egy négynaposra tervezett sátorozással egybekötött horgásztúra keretein belül zajlottak le, amit öcsémmel és barátommal élhetem át, a Körös folyón. Tovább »

A napokban munka és egyéb teendők mellett nem volt időm csak a késődélutánt illetve a sötétedés első óráját meghorgásznom. A stratégiám a hosszú hétvégén plasztikcsalival megakasztott, de sajnos a kiemelés előtt meglépet kölyök süllőmön alapult. Az a peca nagyon eredményesre sikerült, ráadásképen két csukát is be tudtam csapni a kisméretű plasztikokkal. Igaz a halak mérete nem rekordlistásak, de élmény pecának megfelelt. Így hát elkezdtem délutánonként a süllőket kergetni, nem is rossz eredménnyel. Tovább »

Pár évvel ezelőtt jó barátomnál vendégeskedtem a hajdúságban, akkor egyik alkalommal megmutatta a Sebes-Körös folyót. Nagyon megtetszett a kis folyó, mind a lankás részein levő belógó bokrok és fák árnyékában elképzelt leshelyek és a csak csobogónak nevezett műtárgy kavargó folyama is. A folyó szinte minden szegletébe odaképzeltem a domolykókat és a balinokat. Akkor mindössze egy balin jött és most visszatérve rengeteg kérdés merült fel bennem. Vajon fejlődtem-e pergetés terén?! Lesz-e ragadozó, amit lefotózhatok?! Tovább »

Egy szerencsés horgászat olykor véletlennel kezdődik. Április közepe volt, a közeli holtág partjára mentünk le a feleségemmel, kutyát sétáltatni. Gyönyörű napsütés volt, és ahogy sétáltunk szemem sarkából észrevettem, hogy a nádban hatalmas élet van, folyamatosan ütötte, mozgatta valami a nádat, én kárászokra gondoltam, megálltunk egy kicsit és figyeltük a vizet. Tovább »

Nagyon sok jót hallottam a Nagykállói horgásztóról így nem volt kérdés, hogy egyszer meglátogatjuk ezt a vizet. 2 tóról van szó egy 18 hektáros bojlis tó, amely szigetekkel van színesítve, valamint egy 3 hektáros napijegyes tó. Mi ez utóbbit vettük célba. A halak átlagos mérete 4-8 kg között vannak, de a napijegyes tóban is vannak 10 kg feletti példányok is. Fő hala a ponty, de vannak benne szép amurok is. Tovább »

Vannak dolgok, amiket nem lehet elégszer hangsúlyozni, a mai horgász módszerekkel, csalikkal, horgászfelszerelésekkel hatalmas fegyver van a kezünkben, és létezik egy emberi rossz tulajdonság a telhetetlenség. Nagyon sokszor tapasztaltam a vizet járva, a horgászok, ha megfogják a napi kvótát, és esetleg tovább horgásznak valamint a szerencse is melléjük szegődik, az ezután fogott halakat inkább elajándékozzák a szomszéd „sporttársnak” mintsem visszaengedjék a fogott halat. Tovább »

Azt hiszem, nyugodtan kijelenthetem, hogy a tél egy nagyon sarkalatos pont minden horgász életében, előkerülnek ilyenkor az előző évek fényképei, egy kis nosztalgiázás, újra végignézzük a horgász videókat, és megkötünk egy évre elegendő horogelőkét. Tovább »

Nincs könnyű dolga annak, aki mostanság próbálná csillapítani halfogás hiányában kialakult (horgász)lázát, ugyanis kint a röpködő mínuszoknak hála a legtöbb állóvíz, de még a kisebb-nagyobb folyók háta is megkeményedett, nem sok lehetőséget kínálva a pecás népnek. Aki elég elszánt, az vág léket a ragadozóknak, mások (köztük én is) az első jelentősebb melegedést várják nyálcsorgatva, amikor végre a természetes vizek ledobják kemény páncéljukat és akár csak néhány keszegecske reményében útnak indulhassanak. De ez a melegedés egyenlőre várat magára, január közepe körül még javában zajlik a Duna is, nemhogy a kisebb vizek. Ha lemegyek kedvenc folyóm partjára, a vízben sajnos nem, de az általa alkotott jeges csodákban tudok gyönyörködni. Közben eszembe jutnak a nem is olyan távoli, de már a múlt részévé érett jobb napok, amik ezekben az ínséges időkben igazi kis csemegék a horgászléleknek, még ha nem is adtak világrengető fogásokat. Tovább »

Szezonindító akciók

Az egész úgy indult, hogy egyre inkább szükségét éreztem már egy kis úsztatásnak, így hát délután fogtam a kedvenc bolognai pálcám, egy kiló etetőanyagot meg egy jó marék csontit, bicajra fel és meg se álltam a közeli folyóig. Így október elején már igencsak kezd színesedni a természet, út közben nem is volt hiány a sárgaruhás öreg fákból, bokrokból, de azért akadt még, amelyik tartotta zöld koronáját, emlékeztetve a még egyáltalán nem távoli, de már idejét múlt nyárra. Rangját átvette az ősz, mint uralkodó évszak, egy kicsit hűvösre is fogva magát, a vizeket is lehűtve. Tovább »

Miskolctól nem messze található egy gyönyörű , hidegebb vizű tó , amelyről a horgászok ódákat zengenek. Én is miskolci fiú lennék, sokat hallottam a Hámori-tóról, és a legendáiról, mégis csak 17éves koromban jutottam ki a bükk rengeteg által körbezárt vízre. Tovább »