Szuper áras Prologic ágy INGYEN kiszállítssal Részletek »

Tavaszi pezsdülés és a meglepetés

2013.03.17. forrás: VárosiPecás

Itt a tavasz... a sötét, borongós, rövid nappalok lassan múlttá lesznek és felváltja őket a napsütés és a tavaszias környezet... remek alkalom, hogy horgászni induljunk!

Már egy hete, hogy kiváltottam az engedélyt, és tervezgettem, hogy az év első pecáját egy kis tavaszi keszegezés formájában kéne kivitelezni. El is jött az idő, vasárnapra jó időt mondtak szép napsütést, tíz fokot, nem volt kérdés, hogy megyek! De hova? Még volt időm gondolkozni ezen a dolgon, közben beszéltem barátommal, Marcival, hogy megyek le keszegezni, erre jött a válasz: -Én is megyek majd le, hozzunk össze egy közös pecát! Szombatra meg is lett a végső döntés, méghozzá egy hangulatos kis holtág Dunaharaszti közelében.

Fél óra sétálás és kutakodás után sikerült találni egy olyan placcot ami szabad volt, és a stég se szakad be alattunk. Kicsit vacogósan kipakoltuk a cuccokat a stégre, majd a vizet szemléltük. Elég szépen fordultak a keszegek és a kisebb békés halak, ez jó jel volt! Bevetésre ma a matchbotokat szántuk így elő is szedtük őket, majd neki kezdtünk a szerelésnek. Óvatos kapásokra készültünk, ezért egy egész finom szereléket készítettünk el. Könnyű waggler úszó, 14-es főzsinór és 10-es előke, aminek a végén egy 18-as horog volt. Ezután neki láttunk az etetés előkészítésének.

Egy sima keszeges kaját szórtunk a kiszemelt helyre, a horogra pedig szimplán két szem csontkukac került. Az első kapásra nem is kellet sokat várni, Marcinak lassan, nagyon óvatosan alá merült az úszója, majd egy finom bevágás után, horgon volt az első kis keszeg. A hűvös ellenére elég vehemensen védekezett.

Aztán egyre több kapásunk volt, Marcinak jöttek a szebb tenyeres dévérek, bodorkák és egy szilvaorrú keszeg, én pedig a snecik hadával vettem fel a versenyt. :) Szinte alig hagyták, hogy beérjen a szerelék és már rajta pihent a küsz, amikből sikerült nem egy, igen szép darabot is kiszedni. Idővel állítottunk az eresztéken, hogy megpróbáljuk jobban kiszelektálni a snecik alól a keszegeket. Ennek meg lett az eredménye, és végre hozzám is betalált egy két szebb karika keszeg.

Egyik bedobásnál ismét nem állt be az úszó rendesen, de most nem mozdult se merre csak egy helyben dülöngélt. Tekertem volna ki, hogy megnézzem mi a hiba, erre ficánkolást éreztem a zsinór másik vége felől. Vajon ki, és mi lehet az? Egy szilvaorrú! Soha életemben nem találkoztam eddig ezzel a hallal, de most ez is sikerült, még hozzá egy szebbecske példány személyében.

Ezután egy-egy kósza keszegen kívül kapásunk se volt. Ezért elkezdtünk az etetés mögé, mellé vagy elé horgászni. Éppen az etetés bal oldalán volt az úszóm, amikor hirtelen elmerült. Bevágtam, és megvan!... de várjunk csak ez nem keszeg, ez valami erősebb és nagyobb. Szépen hajlította a lágy botot, majd amikor a stég előtti részen próbált a nádtorzsák közé menekülni, megmutatta magát a tiszta vízben. Legnagyobb meglepetésemre egy compó volt, egy szép compó! Ekkor már nagyon óvatosan fárasztottam, de végül sikerült megszákolni!

Az elkövetkező időben talán még kettő-három keszeget fogtunk, de az érdekes csak ezután következett. Egy lassú óvatos kapásnál már készültem egy jobb keszegre, bevágtam, meg is lett csak hogy nem keszeg, hanem egy kősüllő! Na akkor néztünk össze Marcival :) A kis köves felhagyott a ragadozó életvitellel és megkívánta a csonti kombót.

És itt nem ért véget a kövesek furcsa viselkedése, hiszen sikerült szinte egy ugyanakkora kövest fogni, ismét a csontival...közben Marcinak is kapása volt, eleinte úgy tűnt, hogy a nap elején buzgó sneci van a horgon, de mikor közelebb ért kiderült, hogy egy mini köves...

Ezek után lassan hűlt a levegő és mi is kezdtünk kifáradni, így elkezdtünk csomagolni, és búcsúzkodni ettől a kellemes kis holtágtól.

Azt hiszem még visszanézünk majd erre a helyre, remélem akkor is hasonló sikerekkel fogunk felállni a peca végén!