Szuper áras Prologic ágy INGYEN kiszállítssal Részletek »

Kősüllők hozták az őszt...

2014.10.17. forrás: Városi Pecás

Hajnalban már vastag pulcsis hideg van, de napközben még mindig napozni lehet. Sokat vártunk rá, de végre itt van újra az ősz, vagy ahogy sokan illetik, a szezon. Bár majdnem egész évben a rablóhalakat kergetem, mégis van valami ebben az évszakban, ami kicsit furán szólva, de tényleg hivatalossá teszi a dolgokat...

Az ősznek van számomra egy utánozhatatlan hangulata. Sok dolog változik, a színek, az élővilág is kicsit összébb húzza magát, minden kicsit nyugodtabb lesz. Mivel a nyár utolsó időszakát az RSD fukarsága miatt javarészt a Dunán töltöttem balinok után keresgélve ezért felüdülés volt újra kövesek és süllők után keresgélni a Kis-Dunán. A csukák már csak azért sem érdekelnek annyira mert az idén igen csak hadilábon állok velük. Jövőre majd azt kívánom fogjak annyi csukát mint tüskést, hátha...

Nappal ugyan még gyakran van 20 fok környékén a hőmérő, de az esték már elég hűvöskések és ha nem is markánsan, de már kezdenek összebandázni a kövesek egy-egy süllővel karöltve. Bevallom Norbi komámnak több ideje volt, így kicsit hamarabb kezdett csipegetni közülük, de ahogy időm engedte én is a főág partján bóklásztam. A vízállás is elég jó volt, a nyár végi alacsony szintet azóta már fentebb emelték és szépen csordogált, kellett is a hetes-nyolcas fej a parttól tízen pár méterre.

Elég hosszú partszakaszt vallattunk és meglepően sok helyen fogtunk, de voltak kifejezetten jó részek, ahol akár egy órát is elidőztünk, hisz kapás kapást követett. Ezek nagyrészt mélyebb szakaszok voltak, de nem bent a mederben hanem zömében a partközelében, a sűrűbb hinármezőkkel együtt. Az egész parton végig találkoztunk foltokkal, de ahol sűrűbb volt a növényzet ott több kishalat is láttunk, így valószínűsíthető, hogy ezeket a részeket keresték inkább a csoportosuló kövesek.

Annyira nagy ördöngösség nem volt a dologban. Jól vibráló, élénk plasztikok, agresszív, gyors csalivezetés. Nem komplikáltuk túl, éhesek voltak és mohók. Egyszer-kétszer még a fogó is előkerült, hisz nem ritkán olyan vehemenciával koppintották meg a plasztikokat, hogy máshogy ki nem szedem a szájukból. A mederből közel sem fogtunk annyit mint a "lábunk alól", de azért néha mégis megszórtuk a távolabbi részeket is, hiszen a kősüllők mellett a balinok is igen szépen lakmároztak.

Süllőkből már koránt sem ennyire jó a helyzet, bár attól függ melyik szemszögből nézzük. Valóban van benne valami, hogy az egyforma kövesek és süllők együtt járnak, de nem tudom elhinni, hogy ne lehetne több jobbacska darabot is megcsípni. Persze szép a sok méret közeli süllő, hiszen látszik, hogy van utánpótlás, de több darab után már kicsit furdal a kíváncsiság, hogy vajon hol lehet a nagyobb széria...

Apropó este. Mintha semmi se változott volna. Talán csak annyi, hogy még közelebb merészkedtek a parthoz, ezzel még jobban megkönnyítve a dolgunkat. Laza, alulról lendítős dobások, pár pillanat alatt ki is derült van-e ott éppen éhes koma vagy nincs. Általában volt, nem egyszer történt meg, hogy éppen előző halamat engedtem vissza, és a közben septiben újra dobott cuccot már félúton leverte egy újabb köves.

Ugyan még nem az igazi, de valami elkezdődött. Ki tudja talán később már ennyi se lesz... Ha máshol is ilyen szépen jöttek, a napi hármas kvóta valószínűleg többször is betelt. Mindegy ez már egy másik dolog...